מערכת נתיב

בהפעלה ראשונה של המכשיר תתבקש להתקין את מערכת הסינון.

לפני התקנת מערכת הסינון לא ניתן להשתמש במכשיר.

לכן נדלג על התקנת חשבון גוגל, נתקין את מערכת הסינון לפי ההוראות שיוצגו על המסך, ורק לאחר מכן נכנס להגדרות, חשבונות וסנכרון, ונכניס את פרטי חשבון גוגל.

אייקון המפתח הינו סימון של מערכת אנדרואיד, הוא מופיע בזמן שהמכשיר מחובר לרשת פרטית.
בכדי לשמור על מכשיר מוגן המכשיר מחובר לשרתי סינון, וזה גורם להצגת סמל המפתח.

במערכת ההפעלה אנדרואיד 4 שמריצים חלק ממכשירי נתיב, יש דרישה לאשר בכל הפעלה של המכשיר את החיבור לרשת פרטית.
דרישה זו היא חלק מדרישות האבטחה של גוגל למניעת הונאות וכדומה.

מכיון שהמכשיר המוגן מחובר לשרתי סינון, מבחינת מערכת ההפעלה גם חיבור כזה מצריך אישור של המשתמש, ולכן יש לאשר זאת בכל הפעלה של המכשיר.

במערכת אנדרואיד 5 החדשה אין צורך באישור מחודש בכל אתחול של המכשיר, ומספיק אישור חד פעמי.

אפליקציות בתשלום ניתן לרכוש רק דרך חנות האפליקציות של גוגל שחסומה כברירת מחדל במכשיר המוגן.

במידה והנך נזקק לשימוש בחנות האפליקציות של גוגל לרכישת אפליקציות, פנה למוקד השירות בטלפון 074-7001717 ובקש גישה לזמן מוגבל (24 שעות) לחנות האפליקציות של גוגל.

יש לוודא דרך מוקד השירות שהגרסה בתשלום אכן מאושרת לשימוש לפני רכישתה.

תקלה זו נובעת מבאג מסויים שמחייב הגדרה כלשהי במערכת נתיב.

נא פנה למוקד השירות בטלפון:
074-7001717

לטיפול בעניין.
בתקווה שהנושא יוסדר בשלמות בקרוב.

ישנה מערכת מסודרת לבקשת בדיקה ואישור של אפליקציות חדשות.

לצורך שליחת בקשה יש להצטייד בשם מדוייק של האפקליציה, ובמס' הסידורי של מכשיר הטלפון (IMEI).

(ניתן להשתמש באפליקציות שנותנות אפשרות את המספר וכך ניתן להדביק אותו בקלות בטופס הבקשה, בחנות נתיב ניתן למצוא כמה אפליקציות כאל, למשל: my imei או device id)

יש להכנס לאפליקציה בשם nativcell שמובנית במכשיר (או לגלוש לאתר nativcell.com), ללחוץ על הלשונית בקשת אפליקציות, ולהזין את הנתונים לטופס שיפתח.

הבקשה

תועבר למחלקת התוכן לבדיקה, בסיומה של הבדיקה תתקבל הודעת דואר אלקטרוני בכתובת שהוזנה בטופס הבקשה, עם תוצאות הבדיקה.

אכן כן, קיימת אפשרות להשתמש בשרות דפדפן מסונן בתשלום נוסף.

לפרטים והרשמה יש לפנות למוקד שרות הלקוחות בטלפון: 074-7001717

מערכת הסינון בדפדפן בנויה על כללים אוטומטיים ואינה מיועדת באופן עקרוני להוספת אתרים לפי בקשה.

אם זאת במקרים חריגים ישנה אפשרות להוספת אתר לשימוש המנוי גם אם נחסם במערכת האוטומטית.

לצורך בדיקת אפשרות כזו יש לפנות למוקד שרות הלקוחות בטלפון: 074-7001717

בכדי לאפשר חיבור מרחוק למכשיר יש צורך בהתקנת אפליקציה מתאימה לפי דגם המכשיר.
במכשירים מתוצרת LG יש צורך בהתקנת תוסף מתאים בנוסף להתקנת האפליקציה.

מדריך להתקנה במכשירי SAMSUNG:

יש להוריד את האפליקציה בלחיצה על הקישור, ולאחר סיום ההורדה ללחוץ ולהתקין.

מדריך להתקנה במכשירי LG:

  1. נוריד את האפליקציה בלחיצה על הקישור ובסיום ההורדה נתקין.
  2. לאחר מכן נוריד את התוסף למכשירי LG מהקישור ובסיום ההורדה נתקין.

בשלב זה המכשיר מוכן להפעלת התמיכה.

הפעלת חיבור מרחוק:

  1. נלחץ על לחצן היישומים במכשיר ונחפש את האפליקציה "סיוע מרחוק" או במכשירי סמסונג את האפליקציה "QuickSupport"
  2. נפעיל את האפליקציה, ונמתין לקבלת מספר בעל 9 ספרות.
  3. את המספר יש להעביר לנציג התמיכה.
  4. חשוב!!! יש להשאיר את המכשיר פתוח על המסך עם המספרים עד להתחברות. יציאה מעמוד זה תנתק את אפשרות החיבור.
  5. התומך ינסה להתחבר ואז תקפוץ על המסך הודעה שבה נתבקש לאשר את החיבור למכשיר, נלחץ על לחצן "אפשר" או במידה וההודעה באנגלית על "allow"
  6. לאחר מספר שניות יושלם החיבור.

טיפ!

ניתן להתשמש ביישום זה גם לצורך קבלת עזרה מחבר וכדומה באותה צורה.

לצערינו לא!

דואר וואלה סגרו את האפשרות להתחבר לשרתי הדואר עם תוכנות דואר כלשהן.

כך שבעצם לא ניתן לחבר מכשיר סלולרי לשרתי הדואר של וואלה אלא רק להתחבר דרך האתר שלהם.

לקוחות שרשומים לשרות הדפדפן יוכלו להתחבר דרכו בכדי לקרוא הודעות שהתקבלו בשרת הדואר של וואלה.

תפעול מכשירים

בכדי לפתור את הבעיה, יש ללחוץ על לחצן ההפעלה שנמצא בגב המכשיר, לחיצה ארוכה במשך כ-3 דקות.
לאחר מכן המכשיר יחזור לתפקוד רגיל.

שרותי גוגל פליי הינו יישום בסיסי שנצרך לצורך הפעלת יישומים רבים, במידה והוא אינו בגרסה עדכנית היישומים לא יפעלו.

מכיון שחנות האפליקציות של גוגל חסומה במכשירים המוגנים, לא ניתן לעדכן בלחיצה על לחצן עדכן, ויש צורך להתקין את היישום מחנות האפליקציות של נתיב שמובנית במכשיר.

(מסיבות טכניות העדכון לא מופיע בטור העדכונים שבחנות, ויש צורך להתקין את האפליקציה כמו בהתקנה ראשונית.)

נכנס לחנות נתיב, היישום מופיע בעמוד הראשי של החנות (תחת השם אנדרואיד 4 או 5 או עבור K10- יש להתקין את הגרסה המתאימה למכשיר, מכשירים מדגם G2 יתקינו אנדרואיד 4 ומכשירים מתקדמים יותר אנדרואיד 5 או K10) וניתן להגיע אליו גם על ידי חיפוש לפי שם (שרותי גוגל פליי). נתקין את היישום ובכך נאפשר לכל היישומים התלויים בו לפעול כראוי.

לאחר איפוס יש צורך בהתקנת יישום החסימה כדי שהמכשיר יוכל להתחבר לרשת ולתפקד.

  • לכן בשלב ראשון נדלג על הכנסת חשבון גוגל,
  • נכנס ליישום "נתיב" ונתקין את יישום החסימה,
  • ורק לאחר מכן נכנס בתפריט להגדרות, כללי, חשבונות וסנכרון ונוסיף את חשבון גוגל למכשיר.

נכנס להגדרות, יישומים, נחליק שמאלה עד לטור הכל, נחפש את היישום מנהל ההורדות, נפתח ונלחץ על מחק נתונים.

ההורדות יפסקו, מומלץ להתחיל את ההורדה מחדש רק בזמן שיש חיבור רשת תקין.

בהחלט, ניתן לחבר את המכשיר למחשב ולהעביר אליו תמונות מסמכים וכדומה.

  • נחבר כבל מתאים למכשיר ואת צידו השני ליציאת USB במחשב.
  • במידה והמכשיר לא מזוהה על ידי המחשב יש לנתק את המכשיר מהמחשב, להכנס להגדרות המכשיר, ולבחור באפשרויות פיתוח. (במידה ולא נמצאת שורה כזו בהגדרות יש לעבור לסעיף הבא), בתוך תפריט אפשרויות הפיתוח נבטל את סימון הוי בשורה איתור באגים.
  • במידה והסעיף הנ"ל לא נמצא בהגדרות, יש צורך בפעולה מקדימה כדי שהוא יוצג.
    נכנס להגדרות, אודות הטלפון, מידע תוכנה, ושם נלחץ 7 פעמים על השורה מספר יסוד. בשלב זה תעלה הודעה "הפכת למפתח" והסעיף של אפשרויות פיתוח יוצג, כעת נחזור לסעיף הקודם ונבצע אותו.
  • לאחר שבטלנו את הוי, נחבר את המכשיר למחשב, במידה וקופץ תפריט לבחרית סוג החיבור יש לבחור חיבור MTP.
  • המחשב יתקין דרייברים מתאימים ולאחר סיום ההתקנה נוכל למצוא את התוכן שנשמר על המכשיר בתוך תפריט המחשב שלי.
  • נפתח את הגדרות המכשיר, וננווט לשורה חשבונות וסנכרון.
  • נבחר חשבון גוגל, ובתפריט שיפתח נבחר בחשבון גוגל אותו אנו רוצים להסיר.
  • נלחץ על לחצן התפריט של המכשיר, או על הנקודות למעלה בצד שמאל, ונבחר בהסר חשבון.

העברת אחסון לכרטיס sd
להלן הוראות לפינוי שטח באחסון המכשיר:
העברת ישומים לכרטיס sd

גלגל שיניים – הגדרות -> כללי -> ישומים -> לגלול את המסך לצד שמאל עד שמגיעים לכותרת הכל -> לוחצים על האפליקציה הרצויה – > העבר לכרטיס sd.

כך עושים לכל האפלקציות

[במידה והלחצן אפור= לא פעיל – אי אפשר להעביר אפליקציה זו]

העברת אנשי קשר לגוגל

אנשי קשר -> לחצן תפריט – >הגדרות – אפשרויות תצוגה – >אנשי קשר להצגה – > כל האנשי קשר -> >לחצן תפריט – >יבא יצא -> יצא לאחסון הפנימי -> -יצוא –

אישור – >לשמור בשם -> תפריט- > יבא/ יצא – >

יבא מאחסון פנימי -> גוגל -> לבחור את הקובץ עם השם הנבחר- >יבוא – > אישור – כעת לבצע סנכרון גוגל

[בעיקרון מומלץ תמיד לשמור איש קשר חדש על גוגל]

העברת מדיה [תמונות וסרטונים] לכרטיס sd

יש להיכנס למנהל הקבצים בדגמים מסוימים כל הקבצים)-> SD card -> לחיצה ארוכה על התיקיה הרצויה

(בדרך כלל תמונות שצולמו נשמרות בתיקיה בשם dcim תמונות שנשלחו בווטסאפ נמצאות בתיקיה בשם whatssapp)

-> העבר -> לחזור אחורה בחץ להיכנס ל external-sd – > הדבק.

[בעיקרון מומלץ להגדיר בישום מצלמה שהתמונות ישמרו על sd וכן כשמעבירים תמונות לתיקיה חדשה לשמור על sd ]

העברת אנשי קשר לגוגל

אנשי קשר -> לחצן תפריט – >הגדרות – אפשרויות תצוגה – >אנשי קשר להצגה – > כל האנשי קשר -> >לחצן תפריט – >יבא יצא -> יצא לאחסון הפנימי -> -יצוא –

אישור – >לשמור בשם -> תפריט- > יבא/ יצא – >

יבא מאחסון פנימי -> גוגל -> לבחור את הקובץ עם השם הנבחר- >יבוא – > אישור – כעת לבצע סנכרון גוגל

[בעיקרון מומלץ תמיד לשמור איש קשר חדש מיד בחשבון גוגל]

ישנן שתי אפשרויות להדפסה דרך המכשיר:

  • בחלק מהדגמים ניתן להדפיס במדפסת במידה והיא מחוברת לאותה רשת אלחוטית אליה מחובר המכשיר.
    כדי להשתמש בשירות יש להתקין מחנות נתיב אפליקציה ייעודית המתאימה ליצרן המדפסת שברשותך ולפעול לפי ההוראות באפליקציה.

  • אפשרות נוספת היא להשתמש בשרות cloud print של גוגל, בעזרתו ניתן לשלוח מסמך לכל מדפסת שמחוברת לשירות.
    המעלות: מתאים לכל דגמי הטלפון, ניתן לשלוח מסמך גם במידה והמכשיר לא מחובר כלל לאותה רשת שאליה מחוברת המדפסת וכן אין משמעות לסוג המדפסת.
    החסרונות: יש צורך בחיבור המדפסת למחשב המחובר לרשת האינטרנט (מדפסות בדגמים מסוימים תומכות בחיבור ישיר לשירות) וכן ההדפסה אינה ישירה אלא עוברת דרך שרתי גוגל, כך שלפעמים יש המתנה מסוימת מעת השליחה של המסמך עד להדפסתו בפועל.

להלן מדריך להדפסה באמצעות שרות cloud print

  • בכדי להשתמש בשירות אנו זקוקים ראשית לרשום את המדפסת לשרות תחת חשבון גוגל שרשום במכשיר, ואח"כ להתקין את האפליקציה שתאפשר למכשיר לשלוח את המסמך לשירות.
  • במחשב שבו רשומה המדפסת נכנס לדפדפן כרום, במידה ועדיין אין לנו כזה זה הזמן להוריד ולהתקין.
  • בפינה העליונה השמאלית של הדפדפן נמצא שלוש נקודות אחת על השניה (במידה והוא בעברית, במידה והשפה מוגדרת בו לאנגלית במקום בפינה השמאלית נמצא את הנקודות בפינה הימנית.) נלחץ עליהן ונבחר בהגדרות.
  • נרד לתחתית המסך ונלחץ על הצג הגדרות מתקדמות.
  • נחפש ברשימה שנפתחה את google cluod print, ונלחץ על נהל.
  • במסך שיפתח נבחר הוספת מדפסת, יפתח מסך עם רשימת המדפסות המחוברות למחשב נסמן את המדפסות שברצוננו לרשום בחשבון ונאשר.

  • בשלב זה המדפסות שבחרנו רשומות לחשבון, כדי לשלוח אליהם מסמכים נצטרך להתקין על המכשיר את אפליקציית cloud print מחנות נתיב.
  • בסיום ההתקנה יופיע אייקון של מדפסת בשורת ההתראות העליונה, נמשוך את המסך מלמעלה למטה ונלחץ על ההתראה, במסך שיפתח נפעיל את שרותי גוגל קלאוד פרינט ונאשר.

  • המכשיר יציג את המדפסות שרשומות לשרות וניתן להדפיס מהמכשיר.
  • נפתח כל מסמך נלחץ על הנקודות בצד, בתפריט תופיע האפשרות של הדפסה, נלחץ עליה ונבחר במדפסת הרצויה, נלחץ על אייקון המדפסת והמסמך יצא לדרכו…

א. הבעיה מוכרת במערכת אנדרואיד 6 והיא קופצת לפעמים כשמנסים לתת הרשאות ליישום.

ב. פתרון ראשון שעוזר בהרבה מקרים הוא פשוט להפעיל מחדש את המכשיר, ואז לתת הרשאות ליישום. (כניסה למנהל היישומים, לחפש את היישום, לחיצה על הרשאות, ולאשר את ההרשאות.)

ג. במידה והפעלה מחדש לא עזרה, יש ללחוץ על לחצן ההגדרות שמופיע בתחתית ההודעה שקפצה, ללחוץ על לחצן עוד בפינה השמאלית העליונה של המסך, ולסמן שיציג גם יישומי מערכת, לאחר שכל היישומים מוצגים, יש לבטל את ההרשאה לכתיבה על יישומים אחרים לכל האפליקציות מלבד נתיב. לאחר ביצוע הפעולה ננסה לתת הרשאה ליישום, ובמידה ועדיין לא ניתן, להפעיל שוב את המכשיר ולנסות, במידה והבעיה לא נפתרה יש להסיר אפליקציות שהותקנו על ידי המשתמש בדגש על אפליקציות שאינן מתעדכנות באופן סדיר, כדי לאתר את האפליקציה שגורמת לתקלה זו, הסרת האפליקציה תפתור את הבעיה.

בהצלחה.

  • הווטסאפ המוגן אינו תומך בגיבוי דרך גוגל דרייב, לכן בכדי להעביר את החומר יש להכנס להגדרות ווטסאפ, לבצע גיבוי מקומי ולמחוק כל גיבוי קודם אם יש כזה בדרייב.
  • לאחר הגיבוי, יש להעתיק את תיקית whatsapp דרך מנהל הקבצים למכשיר החדש. (ניתן להעביר דרך כרטיס זכרון / כבל נתונים דרך מחשב / כונן OTG במכשירים תומכים.)
  • נתקין את הווטסאפ המוגן אך לפני שנפעיל אותו נקרא את הסעיף הבא
  • במידה ומערכת ההפעלה במכשיר החדש אינה אנדרואיד 6 ומעלה אפשר לעבור לסעיף הבא- אנדוראיד 6 דורשת מהמשתמש לאשר בצורה פרטנית לכל אפליקציה הרשאות גישה, במידה ולא ניתן הרשאות גישה לווטסאפ המוגן, הוא לא יוכל לגשת למידע שעל המכשיר ולא ימצא את קובץ השחזור, לכן בטרם נפעיל את האפליקציה ניגש להגדרות המכשיר, נבחר ביישומים, מנהל הישומים (במידה ויש), נחפש את ווטסאפ, ושם את הסעיף הרשאות, נכנס אליו ונסמן את כל ההרשאות כמורשות, לאחר תהליך זה נוכל להמשיך לשלב הבא.


  • נפעיל את האפליקציה ונאקטב אותה, האפליקציה תחפש קובץ גיבוי ישן ותשאל אם לשחזר, נאשר את השחזור וכל החומר יחזור למכשיר.

הבעיה נובעת מחוסר התאמה בסנכרון בין המכשיר למכשיר הבלוטות' ברכב.

ישנה אפליקציה בשם Bluetooth Phonebook שנמצאת בחנות נתיב, והתקנתה מאפשרת הצגה של אנשי הקשר.

אפליקציה זו היא חינמית לתקופת נסיון, במידה והבעיה נפתרת ורוצים להמשיך להשתמש ביישום יש לרכוש את הגרסה בתשלום מחנות האפליקציות של גוגל.

לצורך כך נא צור קשר עם מוקד התמיכה בטלפון: 074-7001717 ובקש לפתוח עבורך את חנות האפליקציות של גוגל ל -24 שעות בכדי שתוכל לבצע את הרכישה וההתקנה.

שימוש בחו"ל

המכשיר שברשותך מיועד לשימוש בכל מקום על פני הגלובוס.

  • יש לדאוג לכרטיס סים שיפעל במדינת היעד.
  • במידה ומשתמשים בכרטיס ישראלי, יש צורך לסמן בהגדרות הרשת נדידת נתונים פעילה.
  • כדי להגיע להגדרות הרשת נלחץ לחיצה ארוכה על שתי החיצים בשורה העליונה של המסך.

נסיעה טובה!

חנות האפליקציות

ניתן לשלוח בקשה למחלקת התוכן בכדי שיבדקו אם האפליקציה ראויה לאישור.

את הבקשה יש לשלוח בכתובת הבאה

במידה והאפליקציה תאושר היא תעלה לחנות האפליקציות של נתיב.

נכנס לחנות נתיב ונגלול את המסך שמאלה עד לטור האחרון.

במסך זה נבטל את הסימון מעדכון אוטומטי.

מכאן ואילך כניסה לחנות לא תבצע עדכון, ניתן לעדכן ידנית מתוך הטור עדכונים.

  • עדכונים שכבר החלו לרדת לא יפסקו כתוצאה מפעולה זו, כדי לעצור את תהליך הורדת העדכונים נכנס להגדרות, כללי, יישומים, נחליק שמאלה לטור הכל, נחפש את היישום מנהל ההורדות ונבחר בתוכו במחיקת נתונים.

מערכת החסימה החדשה והמשוכללת שהוטמעה לאחרונה מאפשרת יכולות טכנולוגיות גבוהות ומשום כך ניתן לאשר לשימוש אפליקציות רבות שלא ניתן היה לאשר בעבר.

ישנם מכשירים מסוימים הזקוקים לעדכון פיזי בכדי לאפשר התקנת המערכת על המכשיר, ולפיכך עד לביצוע העדכון, כמות האפליקציות שמוצגות בחנות במכשירים אלו נמוך משמעותית.

לבדיקה האם המכשיר שברשותך מאפשר עדכון של מערכת החסימה ניתן לפנות למוקד התמיכה והשירות בטלפון: 074-7001717